PROGRAMACIÓ D'ACTIVITATS
Per a treballar el pla lector a l’aula en la iniciació en el nostre cas de la lectura per a 0 a 6 anys, destinarem la setmana del dia del llibre per a realitzar les nostres activitats centrades en la habilitat lectora. Durant tot el curs es farà també activitats relacionades amb la iniciació de la lectura, però la nostra setmana es farà amb més intensitat.
Primer cal destacar que organitzarem les activitats per grups d’edats,és a dir, anem a distribuir una tasca dirigida de 0 a 3 anys i l’altra tasca per a 3 a 6 anys, ja que cada edat i cada etapa es desenvolupa a un ritme diferent,per exemple de 0 a 3 anys es moment per als llibres-juguet, son resistents i de fàcil maneig, per tant un tipus d’activitat serà repetició de la lectura. També és moment d’imatges a on predominen del text. A més es moment en que el nen gaudix de les històries seqüenciades i podem motivar-li, perquè s’expressi i doni els seus punts de vista.
En canvi de 3 a 6 anys es moment de fer tertúlies a on cada nen expressa el seu punt de vista, intercanvi de llibres, visites a la biblioteca, apadrinar nens de primària per a que passen temps amb els nen d’aquesta edat (3-6 anys) per a fomentar el relacionar-se amb gent que no és de la seua edat i així desenvolupen les relacions socials.
Aleshores en la setmana del dia del llibre per al grup de 0 a 3 anys, el dilluns anirà un xicotet grup de primària a fer un teatre sobre un llibre, el llibre els hauran elegit els nens entre tots amb l’ajuda de la professora a la prestatgeria de classe, el llibre per exemple serà d’animals i de colors vius per a repassar a la vegada els colors. El dimarts continuarem amb el llibre. La professora les haurà passat uns bits d’animals dient a on viuen, de que colors son, com s’anomenen els animals. A més la professora els preguntarà que animals els agraden més,etc. El dimecres la professora començarà a llegir el conte les vegades que facin falta i detenint-se per parlar amb els nens per assegurar-se que estan atenent i seguint el que la professora va dient amb múltiples gestos. Abans les haurà dit com s’anomena el conte. Una vegada acabat el llibre la professora les donarà una fitxa a cada un i cada un amb el color que li hagi tocat deurà d’anar al conte e intentar buscar la pàgina amb l’ajuda de la professora en la pàgina corresponen amb el color de la fitxa. El dijous tocarà fer un dibuix relacionat amb el llibre,serà dibuix llibre,ja que el divendres vindran els seus pares a veure que han preparat els seus fills i amb ajuda els dibuixos colgats en classe,els pares amb els fills hauran de formar una cançó per a poder ballar, per tant la professora, per tant quan tots el pares junts tots els fills tinguin clara la cançó curta doncs la professora els gravarà i això serà un bonic record de la setmana el llibre.
Per últim, en la mateixa setmana el grup d’edat de 4 a 6 anys també estaran celebrant la setmana del llibre.
Aleshores, per començar la setmana el dilluns vindrà una persona de la biblioteca a l’escola a donar-los una xerrada als nens per motivar-los en l’àmbit de llegir, i les passarà una fitxa a on tindran que posar que llibres han llegit, que llibres les agradaria llegir que tipus d’activitat els agradarien fer,o amb dibuixos també es podem fer una idea que li agrada a cada nen, etc. A continuació eixe mateix dia cada un les invitarem a que parlen sobre el que han posat però deixant tertúlia lliure, per tant d’aquesta forma la professora es pot fer una idea en general de tots els seus nens. El dimarts la professora agafarà un llibre sobre el que crega que a la major part les va a agradar però abans de contar del llibre la professora començarà un joc, el joc consisteix en que la professora amb gestos tractarà de dir de quin llibre es tracta, ja que els nens més o menys saben que llibres es troben en la prestatgeria de classe. Quan la professora hagi explicat el conte fará un xicotet teatre amb titelles. El dimecres vindran gent de primària i la professora demanarà que cada xiquet de primària trie a alguns nens i tota la classe estarà format per grups, els grups estaran barrejats però un de primària per cada grup petit de 4 a 6 anys. Una vegada format aquestos grups, tindran que representar la part que més les hi hagi entusiasmat amb disfresses. A més tindran que preparar una cançó al finalitzar cada teatre amb ball però també disposaran per assajar el dijous,ja que el divendres vindran els pares a veure el que han preparat per a que se les quede un bonic record de la setmana del dia del llibre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada