GLIFING
Bona tarda amics, volia dir amb aquesta entrada que és l’última que vaig a realitzar escrita, espere que us agradi, perquè vuic dónar-vos alguna pista més sobre cóm es pot formar a els nens per a la iniciació lectora i per tant per als futurs lectors, us deixe un recurs tant per als pares com per al profesors per a poder ficarla en pràctica.
És un mètode innovador desenvolupat per especialistes amb el qual s'entrena de manera sistemàtica i lúdica, les habilitats dels nens i nenes amb dificultats de lectura, a l'escola i a casa.
En suma, no solament podrem millorar l'habilitat lectora perquè puguin llegir de forma correcta i fluida, amb la finalitat d'augmentar el seu rendiment i permetre'ls que puguin aprofitar tota la seva capacitat intel·lectual. Sinó que a més,amb aquest programa, podem prevenir els efectes negatius de les dificultats de lectura, a part de detectar precoçment la dificultat lectura i sobretot intervenir eficaçment per ajudar als nens amb dificultats lectores.
D'una banda la forma amb la qual es treballa és amb un ordinador,fent de la lectura un joc,treballant amb Glifing entre 10 i 15 minuts al dia, 4 dies a la setmana. Amb tot això, pretenem millorar l'actitud cap a la lectura i l'autoestima. D'altra banda, descendeix el nombre d'errors de manera significativa alhora que va augmentant la velocitat de lectura. Per tant, cal destacar la manera que es treballarà glifing per a la iniciació lector que és amb un entrenament del com es dividirà en Prèvies de lectura, Iniciació a la lectura i Reforç de la lectura.
El següent punt va a tractar de dir com és va treballar amb aquest programa la lectura començant pels més menuts fins als més majors. Per això abans deixant de banda la teoria ens disposem a dir la pràctica. En primer lloc, glifing és basa en les TIC ens permet poder tenir un programa que treballa la lectura,aquest programa es basa en activitats lúdiques i proporciona molts jocs que permet treballar de forma intensiva la iniciació en la lectura. En segon lloc, abans de la lectura tot açò pensat per als de Educació Infantil, és treballen d els funcions executives, la consciència fonològica i el vocabulari. A més amb açò fomentem la memòria del treball, autocontrol,atenció i decodificació. A continuació, parlarem de la Iniciació de lectura i reforç de la lectura aquestes pensades per a 1er de primària a on és treballa la decodificació a través de lectures sistemàtiques i reforçades de no paraules de creixent complexitat silàbica. Per últim, el reforç pensades per a 2on de primària per a repassar la automatizaciò de la decodificació grafema-fonema. És pot exemplificar diet que amb açó fomenta la comprensió, memòria de treball fonològic,articulació,etc.
Per caràcter general en educació, la RTI (Resposta a la Intervenció – Reevaluació)
és un mètode d'intervenció acadèmica que s'utilitza per proporcionar assistència sistemàtica als nens que mostren dificultats d'aprenentatge. Per concretar, RTI busca prevenir el fracàs escolar a través de la intervenció precoç, mitjançant la mesura freqüent dels progressos, i mitjançant les intervencions concretes i més intensives per als nens que segueixen tenint dificultats.
Per concloure, RTI és un enfocament de múltiples nivells per ajudar als alumnes amb necessitats particulars que s'ajusta i es modifica segons sigui necessari. Es fa a partir dels registres i les avaluacions, i per tant en reevaluacions continuades.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada